Sunday, November 4, 2018

«Ο Mustafa Mehmet Koukoudi είναι θαμμένος στην Πηγή…»

«Ο Mustafa Mehmet Koukoudi είναι θαμμένος στην Πηγή…»

Sevgul Uludag

caramel_cy@yahoo.com

Τηλ: 99 966518

Φέτος το Φεβρουάριο είχαμε πάει στη Λάρνακα μαζί με την αγαπητή μου φίλη Χριστίνα Παύλου Σολωμή Πατσιά για να παρουσιάσουμε το έργο μας σχετικά με τους «αγνοούμενους» και τους μαζικούς τάφους σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η Εργατική Δημοκρατία…
Μετά την παρουσίαση μας, ένας Ελληνοκύπριος που δεν είχα δει ποτέ μου πριν, ήρθε και μου είπε «Θα βρουν όλους τους Τουρκοκύπριους που σκοτώθηκαν από την ΕΟΚΑ Β στη Μαράθα-Σανταλλάρη-Αλόα το 1974 εκτός από ένα άτομο… Τελείωσαν τις εκσκαφές;»
«Πως το ξέρεις, ότι ένα άτομο δεν είναι θαμμένο εκεί;» τον είχα ρωτήσει.
«Διότι τον πήραν ξεχωριστά και τον σκότωσαν ξεχωριστά… Ξέρω κάποιον που το ξέρει αυτό…»
«Μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του; Ίσως μπορεί να μας δείξει το μέρος» του είπα. «Και αν δεν θέλει να δείξει σε μας, ίσως μπορεί να σου δείξει εσένα και μετά, εσύ μπορείς να μας το δείξεις…»
«Σίγουρα, θα προσπαθήσω να βοηθήσω» είπε και ήρθαν άλλα άτομα και μετά είχε φύγει… Δεν κατάφερα να τον εντοπίσω ξανά, παρά τις προσπάθειες μου…
Μίλησα για αυτό με το γιο και την κόρη του Mustafa Mehmet Koukoudi, Ahmet και Djemaliye…
Ο Ahmet μου είπε ότι «Όχι, τον βρήκαμε…» έτσι σταμάτησα να ψάχνω για αυτό το άτομο που γνώριζε κάτι για τον «αγνοούμενο» Koukoudi…
Μετά από μήνες, όταν ο Μιχάλης Θεοδώρου άρχισε να δημοσιεύει «Τα εγκλήματα που έμειναν ατιμώρητα στην Κύπρο» και έγραφε για τη Μαράθα, η Djemaliye, η κόρη του Koukoudi, μου τηλεφώνησε και ζήτησε βοήθεια για να βρει που ήταν θαμμένος ο πατέρας της…
«Μα ο αδελφός σου μου είχε πει ότι τον βρήκατε…»
«Όχι δεν ήταν αυτός… Ήταν κάποιος άλλος… Νομίσαμε ότι ήταν αυτός, αλλά τελικά ήταν κάποιος άλλος… Είχες πει στον αδελφό μου για εκείνο τον Ελληνοκύπριο που είπε ότι ξέρει ότι δεν θα τον βρούμε στον μαζικό τάφο… Μπορείς να τον βρεις για να μας βοηθήσει σε παρακαλώ;» μου είπε…
Έτσι για μια ακόμα φορά, άρχισα τις έρευνες μου…
Ένας από τους Ελληνοκύπριους αναγνώστες μου, μετά τις έρευνες μου για τον μόνο Τουρκοκύπριο «αγνοούμενο» που δεν βρέθηκε στο μαζικό τάφο στη Μαράθα-Σανταλλάρη, μου στέλνει ένα μήνυμα και μου λέει:
«Αγαπητή Sevgul,
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μάζεψα, ο Mustafa Mehmet Koukoudi που αιχμαλωτίστηκε από την Μαράθα από την ΕΟΚΑ Β στις 10 Αυγούστου 1974 και μετά έγινε «αγνοούμενος» είναι στην πραγματικότητα θαμμένος στην Πηγή… Όχι στην Περιστερώνα, αλλά στην Πηγή…. Αυτή είναι η μόνη πληροφορία που έχω… Η πληροφορία αυτή έρχεται από κάποιο που ζει και τον οποίο πιστεύω ότι η Κυπριακή Διερευνητική Επιτροπή Αγνοουμένων γνωρίζει. Το όνομα του ατόμου αυτού κατά κάποιο τρόπο συνδέεται με αυτά που συνέβηκαν στη Μαράθα.
Το όνομα του δεν είναι ανάμεσα στα 15 άτομα που παρουσιάστηκαν σε Τουρκοκυπριακό πρωτοσέλιδο το 2009.
Όσο για μερικά από τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν εκεί, εμπλέκονται τρεις στενοί συγγενείς και ένα άλλο άτομο. Για τον ένα από αυτούς, είναι επιβεβαιωμένο ότι ζει στο χωριό … Ο μεγαλύτερος είναι αστυνομικός. Ο τέταρτος, δεν έχω ιδέα που είναι, αλλά υποθέτω ότι είναι γνωστός ανάμεσα στους συγχωριανούς του. Θα προσπαθήσω να επανέλθω το συντομότερο…»
Τηλεφώνησα στη Djemaliye Serdar, κόρη του «αγνοούμενου» Mustafa Mehmet Koukoudi και μίλησα μαζί της…
Μου είπε:
«Το όνομα της μητέρας μου είναι Ayshe Moustafa και του πατέρα μου Mustafa Mehmet Koukoudi… Πρώτα παντρεύτηκαν και ζούσαν στην Περιστερωνοπηγή αλλά όταν ξεκίνησε η ΕΟΚΑ, έφυγαν από εκείνο το χωριό μαζί με άλλους Τουρκοκύπριους της Περιστερωνοπηγής και διασκορπίστηκαν παντού μετά το 1955… Είχαν γίνει πρόσφυγες…
Η μητέρα μου Ayshe Moustafa ήταν από τις Γούφες… Οι γονείς μου είχαν τέσσερα παιδιά: εμένα (Djemaliye Serdar), τον αδελφό μου Ahmet Altemur, την αδελφή μου Afet Arabadji που τώρα ζει στην Αγγλία και τη μικρή μου αδελφή Oldjay την οποία χάσαμε στην σφαγή το 1974… Η ηλικία της αδελφής μου είχε γραφτεί λάθος στο φάκελο της ως «αγνοούμενο άτομο» - δεν είχε γεννηθεί το 1958 αλλά το 1960. Έτσι όταν σκοτώθηκε δεν ήταν 16, αλλά μόλις 14 χρονών…
Στη διάρκεια του 1960-61, είχαν κτίσει προσφυγικά σπίτια στη Μαράθα για τους Τουρκοκύπριους πρόσφυγες της Περιστερωνοπηγής… Εκείνο τον καιρό οι γονείς μου ήρθαν και εγκαταστάθηκαν σε ένα από εκείνα τα προσφυγικά σπίτια.. Το δικό μας σπίτι, όπως επίσης και άλλα σπίτια Τουρκοκυπρίων στην Περιστερωνοπηγή κάηκαν από κάποιους Ελληνοκύπριους μετά το 1955..
Όπως ξέρεις στις 6 Σεπτεμβρίου 2018 είχαμε μια κηδεία και θάψαμε τα οστά της μητέρας μου Ayshe Moustafa και της αδελφής μου Oldjay Moustafa στο Νεκροταφείο Μαρτύρων Μαράθας… Εκείνη τη μέρα όπως ξέρεις τάφηκαν τα οστά 12 από εκείνων που ταυτοποιήθηκαν από τη ΔΕΑ μέσω εξετάσεων DNA… Οι περισσότερες ήταν γυναίκες…
Καθώς θάψαμε την αδελφή μου και τη μητέρα μου δίπλα-δίπλα, ο τάφος δίπλα τους κρατήθηκε άδειος για τον «αγνοούμενο» πατέρα μου Mustafa Mehmet Koukoudi. Επειδή τα οστά του δεν βρέθηκαν στο μαζικό τάφο στη Μαράθα… Το ξέρουμε ότι τον πήραν ξεχωριστά και ότι είναι ξεχωριστά «αγνοούμενος»… Γι αυτό σου το ζητώ και καλώ τους αναγνώστες σου να κάνουν ότι μπορούν για να βρεθεί ο τόπος ταφής του πατέρα μου… Σε παρακαλώ, ζητώ επίσης από την Κυπριακή Διερευνητική Επιτροπή να κάνουν ότι είναι δυνατό για να βρουν τα οστά του…
Σε παρακαλώ βρείτε τον τόπο ταφής του το συντομότερο δυνατόν, έτσι ώστε να τον θάψουμε και αυτόν και επιτέλους να βρούμε κάποια ειρήνη – και αυτός και εμείς…»
Έτσι απευθύνω έκκληση σε εσάς αγαπητοί μου αναγνώστες να μου τηλεφωνήσετε, επώνυμα ή ανώνυμα, μπορείτε να παραμείνετε ανώνυμοι αν το επιθυμείτε. Το τηλέφωνο μου στη CYTA είναι 99 966518. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε με τη ΔΕΑ αν θέλετε…
Αν δουλέψουμε μαζί, θα μπορέσουμε να φέρουμε κλείσιμο για την οικογένεια αυτή που πονεί…
Αν γνωρίζετε οτιδήποτε για τον Mustafa Mehmet Koukoudi, πείτε μας σας παρακαλώ… Ακόμα και το μικρότερο στοιχείο είναι πολύ σημαντικό σε αυτή τη διαδικασία… Αν υπάρχει κάποιος που ξέρετε, με τον οποίο θα πρέπει να μιλήσουμε, σας παρακαλώ κατευθύνετε μας έτσι ώστε να τον βρούμε και να του μιλήσουμε…
Σας ευχαριστώ όλους για όλη σας τη βοήθεια που προσφέρετε εθελοντικά…

Photo: Mustafa Mehmet Koukoudi

(*) Article published on the 4th of November 2018, Sunday in the POLITIS newspaper. A similar article was published on my pages entitled "Cyprus: The Untold Stories" in Turkish in the YENİDÜZEN newspaper on the 8th of October 2018 and here's the link:

http://www.yeniduzen.com/muratagadan-1974te-eoka-b-tarafindan-alinip-kayip-edilen-mustafa-mehmet-kukudi-piyid-13043yy.htm

No comments: